Интервју Тони Браун (Вино)
Bar Code - Вие ја претÑтавувате компанијата Eastern European Drinks. Што можете да ни кажете за неа и за Ð²Ð°Ñ ÐºÐ°ÐºÐ¾ нејзин претÑтавник? Tony Brown- Ова е новоформирана компанија којашто треба да го работи токму она на што упатува името. Да Ñе занимава Ñо пијалоците од иÑточна Европа и нивниот плаÑман на пазарите во Обединетото кралÑтво. ÐˆÐ°Ñ Ñум извршен директор, но доÑега Ñум немал работно иÑкуÑтво во таа облаÑÑ‚. По профеÑија Ñум иÑторичар, а имам партнерÑка фирма за конÑалтинг, додека виното најпрвин ми беше хоби, а потоа почнав да ги проучувам и различните пазари и интернационалната трговија Ñо вино. Како член на еден винÑки клуб, Ñтекнав и големи познавања за теÑтирањата на вината. Во таа ÑмиÑла вината на ИÑточна Европа биле мошне Ñлавни во 19-тиот век, а еден од нивните брендови, Tokai, Ñтана легенда. Влијанието на комунизмот доведе до тоа овие вина да ги нема на одредени пазари, а ние би Ñакале повторно да ги воÑпоÑтавиме овие ценети традиции на британÑкиот пазар.
Bar Code - Како дојде до интереÑот за македонÑкото вино?
Tony Brown - Да бидам иÑкрен, нашиот првичен Ñ„Ð¾ÐºÑƒÑ Ð±ÐµÑˆÐµ Молдавија. Ја поÑетивме оваа земја и пробавме многу од нивните прекраÑни вина, но конечниот заклучок ни беше дека тие имаат мошне наглаÑен руÑки фокуÑ. Буквално, приÑтапот им е иÑклучиво за руÑкиот пазар, а тоа Ñе рефлектира и преку препознатливиот Ñладок Ð²ÐºÑƒÑ Ð½Ð° производите од целиот ранг. Веднаш потоа Ñе Ñлучи феÑтивалот ВиноÑкоп минатиот октомври во вашата земја, и бевме тука заедно Ñо директорот за маркетинг на најпознатиот британÑки магазин за вино Harpers&Vine Кевин Мур, кој беше и дел од жирито коешто ги избираше победниците. Мене многу ми Ñе допадна она што го видов. Бев во иÑкушение да направам нешто, бидејќи молдавÑките вина ми беа премногу благи, а македонÑките коишто ги пробав миÑлам дека Ñо малку Ñреќа можат да бидат хит.
Bar Code - Кои Ñе деталите за вашата Ñегашна поÑета?
Tony Brown - ИÑтражување на македонÑките производители на вино. Тука Ñум пет дена и патував во повеќе градови за да Ñе запознаам Ñо овдешните винарии и да видам како го произведуваат виното. Она во што Ñакав да Ñе уверам е клаÑичниот приÑтап во производÑтвото, како што тоа Ñе прави во земјите од Стариот Ñвет.
Bar Code -Каква е Ñитуацијата на британÑкиот пазар и зошто верувате дека македонÑките вина би можеле да бидат уÑпех?
Tony Brown - ВинÑкиот пазар во Британија е во конÑтантен пораÑÑ‚. Виното Ñтана пијалак на Ñите, а не како што беше некогаш, Ñамо на виÑоката клаÑа. Ðа некој начин, виното го доÑтигна пивото како производ за широкиот пазар, бидејќи Ñега е доÑтапно Ñекаде и Ñекој може да Ñи го дозволи. Од друга Ñтрана, она што е важно за Ð½Ð°Ñ Ðµ како вината Ñе позиционирани. Во Ñупермаркетите најчеÑто Ñе наоѓаат поефтините вина, но тие Ñе продаваат во иÑклучително големи количеÑтва. Ќе ви дадам пример дека едно шише вино од оваа клаÑа чини меѓу 2,9 и 3,9 фунти, но притоа мора да Ñе знае дека државата има фикÑна акциза на нив од 1,5 фунти и Ð¿Ð»ÑƒÑ Ð½Ð°Ð¿Ð»Ð°Ñ‚ÑƒÐ²Ð° ДДВ (VAT) којшто е вграден во таа цена. Од овој пример и Ñами можете да забележите дека речиÑи и нема заработувачка, нема профит бидејќи во овој Ñлучај најмногу заработува владата. Ðлкохолот е одличен извор на приход, што има Ñвои корени уште од иÑторијата, кога Ñе шверцувало вино, па дури Ñе воделе и битки Ñо таков карактер во некои војни од нашата иÑторија...
Bar Code - Тоа значи дека македонÑките вина ги гледате во поинаков Ð±Ð¸Ð·Ð½Ð¸Ñ ÐºÐ¾Ð½Ñ†ÐµÐ¿Ñ‚?
Tony Brown - Да, Ñекако. Како што поÑтои пазар за ефтините производи, поÑтои и пазар за поекÑклузивните. Тука купувачите купуваат изградени брендови, производи Ñо вредноÑÑ‚, врвен квалитет. Ðа пример, француÑките вина Ñе Ñиноним за квалитет и имаат одлична препознатливоÑÑ‚ по името. Меѓутоа во добрите Ñупермаркети иÑто така ќе најдете поÑебни рафтови за француÑки, италијанÑки и шпанÑки вина, поÑебни рафтови за црвени и бели вина, но ако македонÑките вина Ñе плаÑираат дури и на такво повиÑоко ниво, повторно би биле на Ñамиот крај и би биле игнорирани. Во економÑката теорија, би го опишал македонÑкото вино како „нише“ производ, па во таа наÑока би била и Ñтратегијата за негово претÑтавување. Виното е мошне добро, но неговото воведување би требало да оди преку Ñпецијализираните продавници. Од друга Ñтрана, во британÑката иÑторија, Македонија е позната како земја на неповторливиот ÐлекÑандар Велики, што може да помогне во таа Ñтратегија. Таквите едуцирани купувачи кои Ñакаат да пробаат производи од таков тип ќе знаат и да го ценат различното „каберне“ на пример, или пак ќе Ñакаат да Ñе запознаат Ñо локалните видови „вранец“ или „темјаника“. Во групата можни потрошувачи Ñе и реÑтораните преку нивните Ñомелиери, како и пошироката група на англиÑки ÑладокуÑци и познавачи на вината. Оваа Ñтратегија Ñе чини дека е и единÑтвена можна бидејќи дури и да Ñакате да ги клаÑирате македонÑките вина на широкиот пазар преку Ñупермаркетите, не можете да обезбедите количеÑтво од неколку милиони шишиња.
Bar Code - Дали тоа значи дека веќе препознавте одредени производители во Македонија чии вина би Ñе вклопиле во таа Ñтратегија?
Tony Brown - Производот мора да ја оправдува повиÑоката цена по Ñите оÑнови. Самата етикета мора „вреÑка“ Ñо квалитет. Шишето мора да изгледа добро и тоа за чиÑта деÑетка, а видов дека има такви производи. ОÑобено бев импреÑиониран од комбинацијата црно и златно од Ñпецијалната Ñелекција на Тиквеш, но и на пенливото вино од Сковин...
Bar Code - Дали вие ќе ја направите таа Ñелекција на можни вина или би поÑтоел некој друг начин на одбирање што е можно да Ñе плаÑира во Велика Британија?
Tony Brown - Во план ни е да организираме голем наÑтан во Лондон за теÑтирање на македонÑките вина, којшто би ни помогнал да го најдеме одговорот на тоа на што да Ñе концентрираме. Ðа тој наÑтан не би требало да има Ñамо еден производител на вино, туку треба да Ñе генерира поширок Ð¸Ð½Ñ‚ÐµÑ€ÐµÑ Ð·Ð° македонÑките вина. Кога ќе Ñе отворат шишињата и ќе почне теÑтирањето, луѓето ќе можат да одбираат од кое вино и колку Ñакаат да пробаат, бидејќи ако немаат можноÑÑ‚ да го Ñторат тоа, тешко би Ñе одлучиле да го купат Ñамо врз оÑнова на надворешноÑта и она што го имаат евентуално Ñлушнато за Македонија. Еден купувач ќе Ñтане редовен потрошувач на едно вино ако му Ñе допадне вкуÑот и цената. Токму затоа наÑтанот Ñо теÑтирање на македонÑките вина би можел да ја подотвори вратата за натамошна Ñоработка.
Bar Code - Дали поÑтои и конкретен план кога тој наÑтан би Ñе организирал и на каков начин?
Tony Brown - Тоа е она на што работиме Ñега и го Ñметаме за клучен Ñледен чекор. Кога Ñветот би бил идеален, би можел да тврдам дека ќе уÑпееме Ñето тоа да го организираме во втората половина на февруари или првата половина на март 2009 година. ГоÑтите би доаѓале иÑклучиво Ñо покана, а меѓу нив, покрај веќе Ñпомнатите Ñпецијализирани трговци, реÑторанÑки Ñомелиери и познавачи, би имало и јавни лица и други креатори на јавното миÑлење. МеÑтото на одржување на овој наÑтан би било во центарот на Лондон, и Ñе двоумам меѓу две до три меÑта, но Ñо ÑигурноÑÑ‚ ќе биде во виÑок Ñтил, а Ñигурно ќе има и преÑтавници на македонÑката амбаÑада и можеби уште некои гоÑти и претÑтавници од Македонија. Планирано е да Ñе Ñлужи и македонÑка храна и да Ñе направи промоција на македонÑкиот туризам.
Bar Code - Која е целта што ќе биде зацртана во вашиот Ð±Ð¸Ð·Ð½Ð¸Ñ Ð¿Ð»Ð°Ð½ доколку овој наÑтан го забележи потребниот уÑпех?
Tony Brown - Да бидам иÑкрен, Ñе уште немаме разработено Ð±Ð¸Ð·Ð½Ð¸Ñ Ð¿Ð»Ð°Ð½, бидејќи не Ñакаме да Ñе залетуваме. Ги работиме нештата едно по едно и Ñигурни Ñме дека доколку Ñе биде одработено како што треба ќе уÑпееме да ја оÑтвариме идејата и да го воведеме македонÑкото вино на британÑкиот пазар. Сепак, поверојатно е дека ќе работиме Ñо мали количеÑтва отколку Ñо големи, а иÑто така поверојатно е дека поголем уÑпех ќе имаат црвените наÑпроти белите вина. Очекуваме поддршка од македонÑкото миниÑтерÑтво за економија. До крајот на 2009 година ќе имаме јаÑна Ñитуација и ќе можеме да знаеме дали овој проект уÑпеал или не.
Bar Code - Што ќе Ñторите на Ñтраната на маркетингот и промовирање на и на овој наÑтан, но и воопшто за македонÑкото вино?
Tony Brown - Мое лично убедување е дека иднината е во Интернетот, па оттука и многу шанÑи за промоции гледам преку таканаречениот е-маркетинг. Сметам дека ова нема да биде Ð±Ð¸Ð·Ð½Ð¸Ñ Ð²Ð¾ којшто ќе Ñе вртат големи пари, па оттука овој приÑтап го Ñметам за Ñоодветен. Веќе Ñме во фаза на изработка на веб-Ñтраница за компанијата, а продолжуваме понатаму преку ширењето на оваа идеја и меѓу нашите лични контакти и пријатели, од коишто некои Ñе и на виÑоки функции, бидејќи Ñметаме дека Ñите ќе бидат воодушевени од она што ќе го пробаат, а Ñето тоа ќе доведе до формирање на виÑок рејтинг за виното што ќе доаѓа од Македонија.
Ð ÐМКР1
Во економÑката теорија, би го опишал македонÑкото вино како „нише“ производ, па во таа наÑока би била и Ñтратегијата за негово претÑтавување. Виното е мошне добро, но неговото воведување би требало да оди преку Ñпецијализираните продавници. Од друга Ñтрана, во британÑката иÑторија, Македонија е позната како земја на неповторливиот ÐлекÑандар Велики, што може да помогне во таа Ñтратегија. Таквите едуцирани купувачи кои Ñакаат да пробаат производи од таков тип ќе знаат и да го ценат различното „каберне“ на пример, или пак ќе Ñакаат да Ñе запознаат Ñо локалните видови „вранец“ или „темјаника“.
- Свадби
- Man’s style
- ÐЕГОВОТО ВЕЛИЧЕСТВО- МЕÐИ
- How not to live
- Bar CODE br.7


Facebook
Twitter
Digg
Myspace
Yahoo MyWeb
Коментари (0 Пратено):
Прати го коментарот