ЗОШТО ОДРЕДЕÐРХРÐÐРИ ПИЈÐЛÐЦИ ÐЕ СЛУЖÐТ СÐМО ЗРÐÐДОПОЛÐУВÐЊЕ ÐРДÐЕВÐИТЕ ЕÐЕРГЕТСКИ ПОТРЕБИ
ХРÐÐРЗРУЖИВÐЊЕ, Ð ÐЗМÐЗУВÐЊЕ И СЕБЕÐÐГРÐДУВÐЊЕ
Верувам дека на Ñите Ð²Ð°Ñ Ð²Ð¾ потÑвеÑта, како Ñимбол на врвно уживање ви е вкоренета Ñликата на бавно јадење на чоколадо проÑледена Ñо повремено затворање на очите, дишење кое го губи ритамот кога поÑле голтнувањето отргнува една длабока воздишка и уште подлабоко вдишување по тоа Ñо подготвеноÑÑ‚ за новиот залак. ИÑтото би важело и за пиењето шампањ или јадењето оÑтриги . Во различни поднебја има разни варијанти каоо на пример голем хамбургер Ñо многу мајонез, алкохолни коктели, пршута, ребра на Ñкара, разни видови колачи и Ñладоледи...
Луѓето Ñакаат убави нешта. Ðо во Ñлучајов, не Ñе работи Ñамо за задоволување на обични гаÑтрономÑки или Ñензоријални потреби. Храната која Ñлужи за уживање и размазување ноÑи повеќе нивоа на задоволување на човечките потреби.
Луѓето храната ја конзумираат да задоволат глад, но и од чиÑÑ‚ хедонизам Ñо желба да Ñи Ñоздадат убаво чувÑтво.
Ðо тие иÑто така Ñакаат да уживаат во врвната храна и пијалаци за подигање на Ñвојата Ñамодоверба Ñо тоа што храната ја Ñфаќаат како заÑлужена награда за нешто што го поÑтигнале и доÑтигнале. Ова неминовно повлекува размиÑлување дека тие Ñакаат храната да ја кориÑтат и како ÑтатуÑен Ñимбол кој ќе ги издвои од другите.
Ðекои преку изборот на ваква храна и пијалаци ја потенцираат Ñвојата индивидуалноÑÑ‚ одноÑно, иÑкажуваат некој Ñвој Ñтав во поглед на поддршка на одредени култури, движења или трендови какви што во поÑледно време Ñе оние за бавна храна, за обновување на етничките кујни и Ñлично.
Како што може да Ñе види, коцката чоколадо од почетокот на текÑтот не Ñлужела Ñамо да Ñе подигне шеќерот во крвта. Гризот од чоколадото во Ñебе ноÑел комплекÑен Ñет од пÑихолошки, Ñоцијални и комерцијални мотивации, Ñе Ñо една цел- оној што го конзумира, да доживее повиÑоко ниво на Ñреќа откако ќе го изеде.
УЖИВÐЊЕТО ВО УБÐВРХРÐÐРЕ ГРЕВ?
Врежано е уверувањето дека здравото и вкуÑното не Ñекогаш одат рака под рака, речиÑи како да Ñе работи за окÑиморон. Многумина кои ги иÑкуÑиле моментите на поÑегање по храната за уживање поради задоволување на Ñвоите подлабоки пÑихолошки потреби, ќе ви потврдат дека задоволиле една, но предизвикале друга пÑихолошка ÑоÑтојба која ги вознемирила. Вкоренето е миÑлењето дека храната која предизвикува најголемо уживање не е здрава. ЧувÑтвото на вина по изеденото чоколадо е неизбежна.
Ðе Ñум Ñретнала човек кој поÑле одушевената иÑповед како, кога и зошто јадел чоколадо дента, не ја завршил реченицата Ñо покајание дека тоа воопшто не му требало. Ðема да навлегувам во пошироко објаÑнување зошто е тоа така и да одам во раните хриÑтијанÑки денови каде што лежи и делумното објаÑнување на ова погрешно размиÑлување кое не опфаќа Ñамо уживање во храната. Затоа ќе го поÑтавам прашањето на поинаков начин – а што е вÑушноÑÑ‚ виÑтинÑката дефиниција за тоа што е здрава и добра храна?
Дали е тоа количината на хранливи и здрави ÑоÑтојки или намаленото ниво на шеќер и маÑти во неа (оÑобено што Ñпоред мене овие две нешта не мора неминовно да Ñе иÑклучуваат една Ñо друга)? Или уште понатаму, дали е добра храната која не е во конфликт Ñо одржувањето на планетава или е добра онаа која е политички коректна, но во Ñебе Ñодржи куп хемикалии и неприродни ÑоÑтојки? Се на Ñе, миÑлам дека во поÑледно време, еуфоријата околу здравата храна и превенцијата од болеÑти преку храната почна да завзема правец каде што премногу Ñе дава Ñ„Ð¾ÐºÑƒÑ Ð½Ð° еден аÑпект а Ñе забораваат придобивките од конзумирањето убава и вкуÑна храна од друг аÑпект. Луѓето почнаа повеќе да Ñе оптеретуваат Ñо тоа што не Ñмеат да јадат, од тоа што треба да јадат.
Дали калинките, темното чоколадо, Ñладоледот без шеќер и органÑкиот котел Ñ‡Ð¸Ð¿Ñ ÑœÐµ уÑпеат на име на "здравото уживање" да го превземат приматот на традиционалната храна за уживање? Во моментов Ñуперѕвездите на Ñите кои внимаваат на Ñебе Ñе Ñледниве- пробиотици, житарици од цели зрна, антиокÑиданÑи како што Ñе ликопен и лутеин, омега-3 маÑни киÑелини, раÑтителни екÑтракти, и зелен чај. Боровинки, акаи, гоџи, калинки, ѓумбир, брокули, урда и одредени морÑки плодови Ñе некои од продуктите кои ги Ñодржат гореÑпоменатите ÑоÑтојки. Ðе знам дали некој на крајот на уÑпешно звршениот ден би ги затворил очите и Ñо воздишки би изгрицкал една брокула за да Ñе награди Ñебе Ñи и да Ñе почувÑтвува Ñреќен.
ЧÐРЕ?
Ðо луѓето Ñе Ñнаоѓаат. Повеќето од нив имаат давам- земам Ð¾Ð´Ð½Ð¾Ñ Ñо храната, одноÑно кредитно- дебитно флертување Ñо двете категории. Отприлика тоа значи дека Ñе уште многумина длабоко зацапуваат во традиционалните гаÑтро хедониÑтички води, но потоа иÑтиот ден трчаат по неколку километри повеќе за да тоа го избаланÑираат. Така чувÑтвото на вина Ñе губи и тие Ñе мирни.
МиÑлам дека една од најважните работи што треба да Ñе разбере е дека луѓето јадат храна, а не хранливи материи. Обедувањето е многу повеќе од задоволување на гладта. ДенеÑ, луѓето добиваат здравÑтвени препораки од Ñто различни извори. Ðе е важно колку тие информации Ñе точни или беÑмиÑлени, факт е дека колку повеќе луѓето тоа го Ñлушаат, толку повеќе тие миÑлат дека тоа е виÑтина. Ðе верувам дека штетата од малку повеќе шеќер или маÑти во храната која ни причинува задоволÑтво е толку голема што поÑле тоа ќе треба да трчаме по доктори за да видиме колкава е. Дури и уште повеќе, Ñметам дека задоволÑтвото и иÑполнетоÑта од убавиот оброк е поздрав за Ð½Ð°Ñ Ð¸ придонеÑува за општата благоÑоÑтојба повеќе отколку грÑтот ликопени и лутеини во денешниот ручек.
Секоја Ñреќа што луѓето од ова поднебје Ñе уште прават мммм... кога ќе вкуÑат храна за уживање и не Ñе толку опÑеднати Ñо здравите навики кои ги форÑира оÑтатокот од Ñветот. Се разбира, умереноÑта е е клучниот збор во оваа приказна. Во Ñекој Ñлучај, не препорачувам прејадување Ñо јадења Ñо запршки и ÑвинÑка маÑÑ‚ колку и да уживате во тоа. Сепак не препорачувам ни грицкање зрна и моркови по цел ден. Тоа ќе ве направи многу неÑреќни.
- Свадби
- Man’s style
- ÐЕГОВОТО ВЕЛИЧЕСТВО- МЕÐИ
- How not to live
- Bar CODE br.7


Facebook
Twitter
Digg
Myspace
Yahoo MyWeb
Коментари (0 Пратено):
Прати го коментарот