Во земјата на шампањот
Септември е при крајот, време е за жнеење, а повеќе од 100,000 привремени работници Ñамо што приÑтигнаа во регионот Шампањ да берат грозје. Ðа Ñтаницата Епернеј има празничен дух.
Патниците Ñе Ñреќаваат на дрвени маÑи полни Ñо кроаÑани и плаÑтични чаши Ñо шампањ. Таму може да уживате во овој импровизиран појадок организиран од Меѓународниот комитет за шампањ. Овој комитет меѓу другото е задолжен и за ÑветÑкиот имиџ на брендот шампањ. Како и во Ñекој регион каде што Ñе произведува грозје, поÑтојат две различни групи. Првата е vignerons или земјоделци кои ги има околу 15,000. Во Шампањ тие поÑедуваат 90% од лозјата. Втората група Ñе трговците или винопроизводители и тие контролираат 2/3 од продажбата. Винопроизводителите го градат и негуваат имиџот на шампањот. Потрошувачите во Ðзија и во СÐД ќе ви зборуваат за Моет, Клико и Ñл., но тие можеби не Ñе ÑвеÑни дека позади овие големи имиња Ñтојат анонимни луѓе кои ја култивираат лозата.
Иако пенливото вино Ñе произведува и во други региони во Ñветот, нема Ñомнеж дека регионот на Шампањ е единÑтвен. Лозата ретко раÑцветува под географÑката ширина од 50â° Ñеверно и 30Ⱐјужно. ПроÑечната годишна температура е 10â°Ð¦. Ова е тајната што им дава на вината во облаÑта Шампањ Ñвежа крцкавоÑÑ‚. Можеби ќе Ñе разочарате кога ќе дознаете дека првите земјоделци од облаÑта Шампањ воопшто не го произведувале овој пенлив пијалок.
Римјаните биле најверојатно првите кои одгледуваат лози во регионот, но бавната еволуција која води до пенливиот круг на пари за кој знаеме Ð´ÐµÐ½ÐµÑ Ð·Ð°Ð¿Ð¾Ñ‡Ð½Ð°Ð» во Ñредниот век. Во тоа време Бишопот на Ð Ð¸Ð¼Ñ Ð¸ околните манаÑтири ги поÑедувале Ñите лозја. Тие произведувале крцкави бели и бледо розеви вина подоцна познати како клаирет. До крајот на XVII век, монаÑите Ñтанале Ñтручни во мешањето на разни типови грозје Ñе Ñо цел да Ñоздадат побаланÑирани вкуÑови – практика која еден ден ќе биде иÑкориÑтена од винариите во производÑтвото на шампањ.
Како и многу големи пронајдоци, така и откритието кое ќе му донеÑе богатÑтво на регионот Ñе Ñлучило ненадејно. Како поÑледица на Ñеверната локација на лозјата, грозјето било берено доцна во Ñезоната. Кога ширата била Ñкладирана во буриња, почнала да ферментира. ПроцеÑот бил запрен од зимÑкиот Ñтуд и продолжил во пролет. Ðајпрво најголемиот дел од гаÑот филтрирал од бурињата но до XVII век луѓето од оваа облаÑÑ‚ го забележале потенцијалот на овој феномен и започнале да го Ñоздаваат киÑелото пенливо вино Токан.
ÐедоÑтатокот лежи во тоа што шишињата не биле доволно Ñилни да го издржат внатрешниот притиÑок и чеÑто екÑплодирале во туш од пена и Ñтакло пред воопшто да уÑпеат да бидат донеÑени до визбата. БританÑката компанија Пилкингтон била прата што започнала да произведува шишиња доволно Ñилни да го издржат процеÑот на ферментација. Сепак, ферментацијата била Ñеуште чуден и нејаÑен Ð¿Ñ€Ð¾Ñ†ÐµÑ Ñе до 1820 додека производителите од овој регион не започнале да додаваат мала доза на криÑтализиран шеќер во Ñекое шише за да ја забрзаат втората ферментација. ТеÑтовите покажуваат дека четири грама на шеќер по литар резултираат Ñо еднаков притиÑок.
ИÑтовремено, во 1860, Луј ПаÑтер го открил кваÑецот што предизвикува ферментација. По понатамошни екÑпериментирања ова им олеÑнило на прозиводителите на шампањ да влијаат на природата. ДенеÑ, шампањот Ñе произведува кориÑтејќи Ð¿Ñ€Ð¾Ñ†ÐµÑ Ð¿Ð¾Ð·Ð½Ð°Ñ‚ како methode champenoise. Ðакратко, овој Ð¿Ñ€Ð¾Ñ†ÐµÑ Ð²ÐºÐ»ÑƒÑ‡ÑƒÐ²Ð° ферментација на ширата за да Ñе одвои шеќерот.
Ова дава ликвидна база која понатаму Ñе меша Ñо вина од други видови грозје. Секоја година, базните вина Ñо добар потенцијал за отÑтојување Ñе тргаат на Ñтрана како “резервирани вина” кои Ñе додаваат на мешавината за да додадат Ð±Ð°Ð»Ð°Ð½Ñ Ð¸ зрелоÑÑ‚. Овие вина може да отÑтојат и до 10 години. ÐајчеÑто тие формираат 40 проценти од финалната мешавина. Кога процеÑот на мешање е завршен, виното е Ñпремно да биде флаширано. Сепак, пред да Ñе Ñтави, производителот додава мала количина на кваÑец и шеќер. Ова ја поттикнува втората ферментација во Ñамото шише. Шишињата Ñе чуваат хоризонтално за кваÑецот да може да Ñе надигне, а не да оÑтане на дното. Овој Ð¿Ñ€Ð¾Ñ†ÐµÑ Ñ‚Ñ€Ð°Ðµ од шеÑÑ‚ до оÑум недели.
Во очите на Ñветот, шампањот е општ производ како виÑки или вино. Ðо вÑушноÑÑ‚ тоа не е така, шампањ е име на бренд, заштитен од Ñвоите оÑновачи – Меѓународниот Комитет за Шампањ кои во 1993 го Ñпречија Ив Сент Лорен од продавање на парфем под името Шампањ. Именката “шампањ” е екÑклузивно резервирана за вина кои потекнуваат и Ñе произведени во облаÑта Шампањ.
Ðко некогаш ја поÑетите оваа облаÑÑ‚ не заборавајте да поминете низ најпознатата „Avenue de Champagne”, која многу одамна беше позната под името улица на егÑтраваганцијата. Ðејзиното ново име е извлечено од фактот што тука Ñе наоѓаат најпознатите ÑветÑки винарии за шампањ како: Моет и Шандон, Периер-Жоет, Де КаÑтелан и МерÑиер итн. Жителите на Епернај ќе ви кажат дека ова е најбогатата авенија во Франција, вредна многу повеќе од Шанзелизе, токму поради илјадниците шишиња шампањ кои Ñе наоѓаат во визбите. Прв на пазарот во 1729 бил младиот трговец Ñо текÑтил, ÐÐ¸ÐºÐ¾Ð»Ð°Ñ Ð ÑƒÐ¸Ð½Ð°Ñ€Ñ‚ кој започнал Ñо иÑпраќање на шишиња шампањ на Ñвоите богати клиенти.
ÐаÑкоро тој управувал Ñо целоÑна шампањ винарија. За него навиÑтина може да Ñе каже дека ги имал виÑтинÑките луѓе, неговиот вујко Дон Тиери Рунарт бил близок пријател Ñо познатиот култиватор на лозје и монах, Дом Перињон. Оваа винарија која подоцна Ñтанува Моет и Шандон била Ñоздадена во 1743 година. ДенеÑ, Руинарт, Дом Перињон и Моет и Шандон Ñе во ÑопÑтвеноÑÑ‚ на лукÑузниот конгломерат Луј Витон Моет ХенеÑи. Овој конгломерат произведува 37 милиони шишиња шампањ годишно и има годишен обрт од 901 милиони евра.
Сите шишиња Дон Перињон Ñе винтаџ и Ñекое е отÑтоено оÑум години во визба. Трошокот за произведување на Дом Перињон не е многу повиÑок од оној на Моет. Разликата е во цената, 150€ наÑпроти 30€.
- Свадби
- Man’s style
- ÐЕГОВОТО ВЕЛИЧЕСТВО- МЕÐИ
- How not to live
- Bar CODE br.7
Коментари (0 Пратено):
Прати го коментарот