ПИВОТО “ИМПРЕСИОÐИРÐâ€
Бојата, интензитетот на ÑветлоÑта и формата Ñекогаш Ñе наведуваат како најважните елементи за илуÑтрација на пивото.. Многу Ñлично како и во уметноÑта. Без оглед на тоа која техника Ñе кориÑти,
композицијата му налага на уметникот да обрне внимание на овие три темелни работи. ОпиÑот на криÑтално чиÑта примамлива чаша пиво, Ñо обоена или транÑпарентна течноÑÑ‚ - ги предизвикува границите на вештината на уметникот, а Ñо оглед на тоа дека многу уметнички школи одлучиле да одговорат на тој предизвик, ниту една група не била така уÑпешна како импреÑиониÑтите.. Ðивниот Ñтил бил предодреден да го претÑтави пивото како уметноÑÑ‚, пишува Грег Смит во ÑпиÑанието wall аbout beer”, а Ð½Ð°Ñ Ð½Ðµ иÑпровоцира да провериме што вÑушноÑÑ‚ Ñе Ñлучувало и на ова поле.
Ðко уметноÑта е одраз на животот, немало подобро време за пиво од тоа на импреÑиониÑтите во Ñредината на 19тиот век. Тоа било време на појава на индуÑтрија и технологија, како моќна мешавина која Ñоздавала манири на Ñоцијални промени. Уметниците, бележејќи ги овие промени, го кориÑтеле пивото како ÑредÑтво. Прикажувајќи го пивото така добро како што го правеле тоа Ñо другите предмети кои би ги одбрале, уметниците ја менувале воедно и Ñвојата техника, што водело кон потполно нов Ñтил. ИмпреÑиониÑтите почнале да делуваат околу 1860 година, како Ñлободно формирана група на уметници. Воглавно работеле во околината на Париз, а вештината ја Ñтекнувале во Лувр, копирајќи ги од утро до мрак делата на големите мајÑтори. Како Ñтуденти школувани Ñе по традиционална метода, која бара најнапред да Ñе Ñовлада вештината на цртањето.
Дури потоа нивните ментори им дозволвуале да Ñликаат, Ñо кориÑтење клаÑична техника на Ñлоеви, а тоновите оделе од темни до Ñветли. Бојата била наменета за забава. РапинÑ, Базил, Реноар, СиÑли и Дега во Ñвоите Ñтудија не најдоа проÑтор за пивото. Ðо затоа, лагер пивото и импреÑиониÑтите добиле полн залет во 1870 г. Ðко ги отфрлиме политичко економÑките уÑлови кои владееле во тоа време во Европа, време на војни и Ñеќавање на нив, кафетериите биле преполни Ñо легија на Ñреќни љубители на златната капка, а Ñо нив и импреÑиониÑтите, Ñекогаш подготвени да го овековечат тоа на Ñвоите платна. Пивото како такво, Ñовршено Ñе вклопувало во фантазиите на импреÑиониÑтите.
Клод Моне го понудил најдобриот Ñовет за природното Ñветло и неговото Ñликање: “Кога одите надвор да Ñликате, наÑтојувајте да го заборавите предметот кој го имате пред ваÑ... МиÑлете дека тука има некој квадрат во плаво, подолу портокалов правоаголник, па таму некаде некоја жолта флека, и Ñликајте Ñамо така како што ви изгледа на ваÑ, точно таа боја и форма”.
Едуард Мане го капитализирал Ñоветот на Моне Ñо Ñјаен ефект на Ñлика на келнерка која ноÑи пиво и направил еден од најпривлечнте портрети на пивото воопшто. Ðо оÑвен употребата на Ñветлото, што било карактериÑтика за импреÑиониÑтите, тука било и нивното наÑочување кон нивното внимание на модерниот и Ñовремен живот.
ФранÑоа Кадвин во неговата книга за Мане го опишува појавувањето на пивото “.. .пиварниците Ñе множат, пивото кое пред војната било пијалок за Ñеланите, Ñтанува угледен пијалок. Седејќи Ñо чаша пиво пред Ñебе Манет го набљудувал животот на улицата, и разменувал миÑлења Ñо Ñвоите колеги за уметноÑта”. Како љубител на пивото локалите чеÑто ги менувал бидејќи пивото било многу важно во неговата работа.
Мане и Дега во Ñвоите дела го илуÑтрирале пивото како здрав и прифатлив пијалок. Во текот на 1875 г Дега го завршил делото “Пиење на абÑинт”, дело во чија композиција јаÑно е наглаÑено пиењето на абÑинт, и неговата репутација како Ñилен, моќен и опоен пијалок. Мане воодушевен од ова дело Ñе ÑпротивÑтавил во 1879 г Ñо платното “Ðа концерт во кафулето”, на кое Ñе прикажани ликови Ñо здрав изглед како уживаат во чаша пиво. Битно е да Ñе Ñпомене и делото “Ð¤Ð¾Ð»ÐµÑ Ð‘ÐµÑ€Ð³éреÑу” Ñо триаголното шише Ñо Ñлавното англиÑко пиво Ð‘Ð°Ñ ÐºÐ¾Ðµ е една од првите заштитени марки на пиво.
ОÑтанатите импреÑиониÑти почнале да размиÑлуваат на тој начин и да ги цртаат Ñите видови на Ñекојдневни предмети, меѓу кои Ñекако и пивото што ги одушевило Парижаните. Со тоа пивото Ñтигнува до Ñите Ñлоеви од општеÑтвената заедница.
Ðа повеќето импреÑиониÑтички Ñлики, денешниот гледач без тешкотии леÑно ќе го забележи пивото, но кај другите ќе мора претходно да ги разбере уÑловите за живот во тоа време. Во текот на импреÑиониÑтичкиот период, чашите во баровите биле далеку од денешните Ñтандарди. Се кориÑтеле Ñите видови на пехари, чаши на Ñталак итн. ДегаÑовото дело “Жена на тераÑа во бар навечер” и на Мане “Жена која пие пиво”, прикажуваат чаши кои изгледаат на прв поглед како да Ñе креирани за ирÑко кафе.
Многу поважно било тоа што пивото ги отÑликувало општеÑтвените манири од тој период. Во двете дела авторите покажуваат како по прв пат било општо прифатено и жената да излезе на пијалок без да биде Ñледена. За разлика од нив пак Пиер-ÐугуÑÑ‚ Реноар во делото “ÐŸÐ»ÐµÑ Ñƒ Моулин де ла Галетте”, наÑликал многу поубави чаши во форма на лале. Ðеговото Ñликање е Ñтепен погоре во кој уметничката заедница Ñе Ñоцијализирала Ñо пивото.
Ðо, и покрај тоа што количината на импреÑиониÑтичките Ñлики била значајна, движењето траело кратко. Само петнаеÑет години од првата изложба, ерата на импреÑионизмот почнала да иÑчезнува. Ðо и покрај тоа, тоа било и оÑтанало инÑпирација за идните генерации кои го проучувале и развивале.
Пивото е длабоко поврзано Ñо западната цивилизација, каде што завзема важно меÑто како тема на уметничкото иÑтражување, пред Ñе во ÑликарÑтвото. Многумина ќе бидат изненадени од овој факт бидејќи очекуваат дека е тоа виното. Имено, виното има привилегирано меÑто во уметноÑта, или нам Ñамо така ни Ñе чини, поради Ñвоите религиÑки и Ñимболични улоги во западната култура.
Сепак, чашите, шишињата и бочвите Ñо пиво, жетвата, одноÑно бербата на пиварÑките Ñировини (јачмен и хмељ), индуÑтриÑкото производÑтво на Ñлад и пиво, мајÑторите на Ñладот и на пивото, диÑтрибуцијата и конзумирањето на пивото во гоÑтилници, реÑторани и приватни домови во текот на оброкот и забава Ñе ÑоÑтавен дел од приказите на начинот на човечкиот живот низ иÑторијата. Пивото било многу чеÑта тема во приказните на Ñекојневниот живот, на што и многу познати Ñликари биле наклонети.
При тоа Ñе кориÑтени различни ÑликарÑки техники, како туш, пенкало, акварел, маÑло на платно, дрво или Ñтакло, гравури, поÑтери. За таквите примери Ñведочат делата како што Ñе “Ðачин на живот Ñо чаша пиво” на холандÑкиот Ñликар Питер КлаеÑ, Келнерка (Мане), Домот на Ñтоларот (Рембрант), потоа во дела на Реноар, Дега, ПикаÑо, итн Ðо најважно е дека преку различни форми на ликовно изразување може да го прати развојот на пиварÑтвото и пивÑката култура низ иÑторијата.
ИÑто така и пивÑките Ñировини Ñе омилена тема на Ñтарите мајÑтори како што Ñе Питер Бруегел поÑтариот Ñо неговото дело Жетва, маÑло на дрво од 1565 г, Ð¢Ð¾Ð¼Ð¿ÐºÐ¸Ð½Ñ Ð¥. МатеÑон “Берба на хмељ” маÑло на платно 1863. Омилена тема во 19 тиот за Ñликање иÑто така биле и монаÑите кои произведувале пиво, па така тоа било чеÑÑ‚ мотив и за Едвард Груцнер кој го Ñликал и Св Ðрнолд заштитникот на пиварите, Ð“Ð°Ð¼Ð±Ñ€Ð¸Ð½ÑƒÑ Ð»ÐµÐ³ÐµÐ½Ð´Ð°Ñ€Ð½Ð¸Ð¾Ñ‚ пивÑки крал.
Во текот на индуÑтриÑката револуција Ñе отвараат многу нови пиварници, па Ñе што е врзано за нив Ñтанува објект на Ñликање. И за тоа Ñе најдени многу примери како Хендрик Милер - Пиварница, маÑло на платно 1772, Пивар на Јан Луикен акварел 1694, ПивÑки работници на ГуÑтав Дор туш 1870, шведÑкиот Ñликар ÐÐ½Ð´ÐµÑ€Ñ Ð—Ð¾Ñ€Ð½ во 1890 има наÑликано неколку Ñлики на оваа тема Ин Тхе Брењерѕ, Тхе Греат Брењерѕ, чии Ñлики Ñе наоѓаат и во ШведÑкиот национален музеј, Саинт Георге Гате Брењерѕ Њилиам ÐÑхфорд, маÑло на платно,1796. и многу други безбројни примери,. Тука Ñе вбројуваат и портрети на многу угледни пивари меѓу кои и портретот на Ðорџ Вашингтон, кој го наÑликал Пејл Рембрандт (1850).
Додека виното мора да Ñтарее за да биде подобро, пивото е млад пијалок чиј Ð²ÐºÑƒÑ Ð¸ Ð¼Ð¸Ñ€Ð¸Ñ Ð·Ð°Ð²Ð¸Ñат од младоÑта. СоÑема поедноÑтавено, пивото мора да ја има убавината и магијата на младоÑта. За тоа Ñведочат и величенÑтвените Ñлики наÑтанати во ÑедумнаеÑетиот век од Ñликари од фламанÑката и холандÑката школа кои најдобро Ñе претÑтавени во делата на Пиетер ЦлаеÑз, Ван де Велде. Ðа нивните Ñлики пивото Ñјае и иÑкри Ñо неговата чиÑтота во криÑтални чаши или Ñе крие во пехари. Многу чеÑто пивото на Ñликите е пропратено Ñо други додатоци како пушење луле, играње карти или Ñвирење виолина. Во 20тиот век во Ñликањето на пивото Ñвој Ð´Ð¾Ð¿Ñ€Ð¸Ð½Ð¾Ñ Ð´Ð°Ð»Ðµ и ПикаÑо, Легер и Хуан ГриÑ.
Додека во древниот Рим и Грција, луѓето го обожувале Ð‘Ð°Ñ…ÑƒÑ Ð¸ ДиониÑиј и Ñлавеле Ñо вино, во Северна Европа пивото имало иÑта улога. Ðко Ñе верува на Ñликите што ги наÑликале ЈорданеÑ, Бругел, РубенÑ, Ван ОÑтад и Тениер, ÑелÑките ÑвеченоÑти во делови од Фландрија и Холандија биле живопиÑни наÑтани кои Ñе одбележувале Ñо бочви пиво Ñо поклопец. Во Германија пивото Ñлужи за забавна атмоÑфера на Ñметка на мнозинÑтвото, ако не на Ñите ÑвеченоÑти од градови до Ñела од реки до езера вÑушноÑÑ‚ онакака како што тоа знаел да го прикаже Питер вон ХеÑ.
Волфганг Хеимбак и Ðлберт Шредер прикажуваат пријатна атмоÑфера на пивÑки градини и пивници, каде забавата започнува веднаш штом некој Ñедне до бочвата Ñо пиво и наздрави на неговиот ÑоÑед, дури и да е Ñтранец.
Ðо оÑвен импреÑиониÑтите пивото оÑтавило Ñвој впечаток и во кубизмот, па дури Ñо него Ñе занимавале и дадаиÑтите како Жорж Ð“Ñ€Ð¾Ñ Ð¸ Курт ШвитерÑ.
Ð”ÐµÐ½ÐµÑ Ñе помалку Ñовремените Ñликари го Ñликаат јачменот, хмељот, производÑтвото на Ñлад и пиво, Ñамото пиво па и тие што го пијат. Секако Ñо тие теми Ð´ÐµÐ½ÐµÑ Ð¿Ð¾Ð²ÐµÑœÐµ Ñе занимаваат фоторепортерите и уметничките фотографи, и тоа Ñо цел на информирање и Ñпоменување на пивото. Ðо тоа не значи дека ликовните уметници немаат никаква врÑка Ñо пивото и пиварниците. Добро е познато дека пиварниците ја помагаат уметноÑта на разни начини како што Ñе Ñпонзорирање и порковителÑтво на изложби на Ñлики. Се надеваме дека овој текÑÑ‚ ќе биде виÑтинÑка инÑпирација за некое ново дело на оваа тема и на нашите уметници кои знаеме дека уживаат и Ñакаат да пијат добро пиво. Рние добивме инÑпирација за уште неколку теми кои ќе ги обработиме во Ñледните броеви.
- Свадби
- Man’s style
- ÐЕГОВОТО ВЕЛИЧЕСТВО- МЕÐИ
- How not to live
- Bar CODE br.7
Коментари (0 Пратено):
Прати го коментарот